Na ten remont Poznań czekał od dawna. Pod koniec lat 60. zmieniono organizację ruchu na św. Marcinie, przełożono torowisko tramwajowe, zaczęły też powstawać Domy Centrum. Poznań chciał być wielkomiejski.
Zelektryfikowane tramwaje w Breslau
Wyobraź sobie, że wsiadasz w tramwaj jadący ul. Borowską przez Lwowską, Zielińskiego, Muzealną i plac Solny... W 1939 roku po ulicach Breslau jeździły 23 linie tramwajowe z numerami od 1 do 26. Nie było np. linii 17, ale była taka o numerze 13.
Jesteśmy w 1939 roku w Breslau. Nie ma już tramwajów konnych, linie są zelektryfikowane. Zamiast trzech przedsiębiorstw przewozowych od 1908 r. jest jedno, a system biletowy jest ujednolicony w całym mieście. Gdzie dojedziemy tramwajem? Wtedy torowiska leżały tam, gdzie ich dziś nie ma. Igor Gisterek z Zakładu Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej opowiada, że mamy dziś wiele pozostałości po nich.
Jest relikt w postaci torowiska przebiegającego w poprzek przez ul. Powstańców Śląskich na wysokości ul. Lnianej i Sanockiej
- opowiada Igor Gisterek.
Jechały tamtędy linie nr 15 (Osobowice - Śliczna, a także nr 13 (Powstańców Śląskich - Krakowska, przez Gajowicką, Szczęśliwą, Lwowską, Piłsudskiego, Pułaskiego).
Najpiękniejsza kobieta na świecie z Gdańska
Miss Świata (ang. Miss World) prestiżowy, międzynarodowy konkurs piękności, który po raz pierwszy odbył się w 1951 r. Polska bierze w nim udział od roku 1983.
22 listopada 1989 r. w Hongkongu gdańszczanka Aneta Kręglicka jako pierwsza Polka w historii została wybrana Miss Świata. Jej droga na szczyt zaczęła się kilka miesięcy wcześniej, kiedy w lutym 1989 r. na scenie Teatru Wybrzeże w Gdańsku została wybrana Miss Wybrzeża, a w lipcu 1989 r. w sopockiej Operze Leśnej Miss Polonia. Na zdjęciu jeszcze jako Miss Wybrzeża.