
Restauracja na toruńskim Dworcu Głównym była elegancka, jednak w 1902 roku parzona w niej herbata zapewne nie należała do najsmaczniejszych - o ile oczywiście wykorzystywano do tego wodę z lokalnego ujęcia.

120 lat temu, między Berlinem i Hamburgiem zaczął kursować pociąg z oświetleniem elektrycznym. U nas też były zmiany, choć mniej rewolucyjne, na linii do Królewca wprowadzono wagony IV klasy
z przedziałami.

Rok 1902 okazał się przełomowy dla rozwoju motoryzacji w Toruniu i okolicach. Niestety, pierwsze zdjęcie auta jakie znamy zostało wykonane trzy lata później. Oto samochód pierwszego posiadacza prawa jazdy w Toruniu, piekarza Antoniego Kamulli, którego dom stoi na rogu Batorego i Kościuszki. W 1905 roku wspólnie z panem Antonim, na przejażdżkę wybrał się Jan Ruchniewicz, późniejszy właściciel fabryki pierników na Mokrem, żony obu panów oraz nieznany nam niemiecki restaurator, który wspólnie z paniami siedział z tyłu.

Ostatnie zachowane toruńskie rogatki. Budynek stoi przy Szosie Bydgoskiej, gdyby pan Kamulla wybrał się jesienią 1902 roku na przejażdżkę w stronę Bydgoszczy, nie musiałby płacić opłaty szosowej.