1 z 11
Przewijaj galerię w dół
Wodowanie statku MS Marceli Nowotko w Stoczni Gdańskiej....
fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe/Polskie Linie Oceaniczne

Wodowanie statku MS Marceli Nowotko w Stoczni Gdańskiej. Listopad 1955 roku.

2 z 11
Dane techniczne: pojemność: 6660 BRT, 3666 NRT; nośność: 10...
fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe/Polskie Linie Oceaniczne

Dane techniczne: pojemność: 6660 BRT, 3666 NRT; nośność: 10 273 tony wymiary: 153,9 x 19,4 x 8,6 m napęd: silnik spalinowy Fiat o mocy 7800 KM prędkość: 16,0 w., załoga: 44 osoby (+ 12 miejsc pasażerskich)

3 z 11
Na wodowaniu obecne były tłumy: dziennikarze, robotnicy,...
fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe/Polskie Linie Oceaniczne

Na wodowaniu obecne były tłumy: dziennikarze, robotnicy, gapie.

4 z 11
Często w mediach zwracano uwagę, że był to pierwszy duży,...
fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe/Polskie Linie Oceaniczne

Często w mediach zwracano uwagę, że był to pierwszy duży, nowoczesny, a w dodatku udany statek pełnomorski, zaprojektowany i zbudowany w Polsce.

Pozostało jeszcze 6 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Unikatowe zdjęcia z Tczewa z 1948 r. Świński rynek nad Wisłą

Unikatowe zdjęcia z Tczewa z 1948 r. Świński rynek nad Wisłą

Cieszyn w dwudziestoleciu międzywojennym. Tak kiedyś wyglądało graniczne miasto

Cieszyn w dwudziestoleciu międzywojennym. Tak kiedyś wyglądało graniczne miasto

Architektoniczny majstersztyk PRL-u w Zawierciu. Tam pracowało 3,2 tys. osób. WIDEO

Architektoniczny majstersztyk PRL-u w Zawierciu. Tam pracowało 3,2 tys. osób. WIDEO

Zobacz również

Mobilne skrzynie IPN, które zabiorą nas w historyczną (i gamingową) podróż

Mobilne skrzynie IPN, które zabiorą nas w historyczną (i gamingową) podróż

Ustroń w dwudziestoleciu międzywojennym na kolorowanych ZDJĘCIACH

Ustroń w dwudziestoleciu międzywojennym na kolorowanych ZDJĘCIACH