Tramwaj, który był kurnikiem

Odnowiony wagon z 1896 roku. Fot. Z archiwum Stanisława Sitarka/pomorska.pl Odnowiony wagon z 1896 roku.

Aktualnie jest najstarszym I chyba najcenniejszym zabytkiem we flocie Miejskich Zakładów Komunikacyjnych. I nic dziwnego. Jego historia jest bowiem historią bydgoskiej komunikacji miejskiej.

Odnowiony wagon z 1896 roku.
Z archiwum Stanisława Sitarka/pomorska.pl Tak Herbrandt prezentował się przed laty w Bydgoszczy na linii nr 14

Tak Herbrandt prezentował się przed laty w Bydgoszczy na linii nr 14
(fot. Z archiwum Stanisława Sitarka/pomorska.pl)

Powstał w niemieckiej wytwórni wagonów "Herbrand & Cow w Kolonii, a do Bydgoszczy trafił w czerwcu 1896 r. Był też jednym z 16 wagonów, które w miejsce tramwajów konnych zaczęty tworzyć trakcję elektryczną. Od samego początku nosił numer boczny - 14.

Pozostało jeszcze 76% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 6,15 zł miesięcznie.

    już od
    6,15
    /miesiąc

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

naszahistoria.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.