Wojciech M. Machniewski

W katastrofie zginęło 69 marynarzy

Żaglowiec Niobe w czasach świetności Fot. gk24.pl/Archiwum Żaglowiec Niobe w czasach świetności
Wojciech M. Machniewski

W 1922 roku weimarska Reichsmarine przejęła żaglowiec Niobe, by na nim kontynuować obowiązkowe szkolenie swoich kadetów pod żaglami.

Wcześniej ostatnim żaglowcem szkolnym pod niemiecką banderą wojenną była Charlotte, którą jednak już w 1909 roku wycofano ze służby. W ciągu trzynastu lat szkolenie kadetów prowadzono jedynie na pokładach jednostek floty z napędem mechanicznym (parowym).

Późniejszy okręt szkolny Niobe powstał w Danii w 1913 roku, jako czteromasztowy szkuner gaflowy i początkowo pływał pod banderą duńską, jako Morten Jensen. 21 listopada 1916 roku statek, już jako norweski żaglowy frachtowiec Tyholm, padł łupem łowców pryzów z niemieckiego U-Boota UB 41. Następnie otrzymał trzecią już nazwę Aldebaran.

Pozostało jeszcze 85% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 6,15 zł miesięcznie.

    już od
    6,15
    /miesiąc
Wojciech M. Machniewski

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

naszahistoria.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.