MG/Portale MM

Gdy Messerschmitt utracił skrzydła...

Messerschmitt KR 200. W latach 50. – z fabryki znanej z produkcji najsłynniejszych samolotów myśliwskich hitlerowskich Niemiec – wyjeżdżały malutkie Fot. Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie Messerschmitt KR 200. W latach 50. – z fabryki znanej z produkcji najsłynniejszych samolotów myśliwskich hitlerowskich Niemiec – wyjeżdżały malutkie trójkołowce.
MG/Portale MM

Amerykanie świętowali wygraną II wojnę światową na swój sposób; kupowali coraz większe samochody o ogromnych silnikach. Zbiedniała Europa oszczędzała na wszystkim. Także na autach.

To pierwszy powód popularności mikrosamochodów w latach 50. i 60. XX wieku. Kolejnym były plajtujące zakłady lotnicze w Niemczech. Po wojnie Niemcy nie mogli produkować samolotów bojowych, hale fabryczne stały puste. Zamiast skrzydlatych dornierów, heinkli, messerschmittów - wyjeżdżały z nich malutkie samochodziki o tych samych nazwach. Te mikrosamochody były dotowane przez państwo, jako pojazdy dla inwalidów. A tych po wojnie nie brakowało.

Pozostało jeszcze 96% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 6,15 zł miesięcznie.

    już od
    6,15
    /miesiąc
MG/Portale MM

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

naszahistoria.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.