Jeździł nim Henryk Kwinto

Zaprezentowany na salonie samochodowym w Mediolanie w 1932 r. Fiat 508 był małym, dwudrzwiowym autem, z nadwoziami typu Berlina, Torpedo i Spider. W Zaprezentowany na salonie samochodowym w Mediolanie w 1932 r. Fiat 508 był małym, dwudrzwiowym autem, z nadwoziami typu Berlina, Torpedo i Spider. W momencie prezentacji już nie był nowoczesny, ale w założeniach miał być przede wszystkim tani.

Właściwie, jeździłby. Fikcyjny kasiarz z pewnością trafiłby za kierownicę najpopularniejszego przed wojną polskiego samochodu.

Marek Jaszczyński

Zaprezentowany na salonie samochodowym w Mediolanie w 1932 r. Fiat 508 był małym, dwudrzwiowym autem, z nadwoziami typu Berlina, Torpedo i Spider. W
Sebastian Wołosz/Głos Dziennik Pomorza Zespolony zegar, wskazujący na jednej tarczy wiele parametrów jazdy, był w tym czasie innowacyjnym rozwiązaniem.

Zespolony zegar, wskazujący na jednej tarczy wiele parametrów jazdy, był w tym czasie innowacyjnym rozwiązaniem.
(fot. Sebastian Wołosz/Głos Dziennik Pomorza)

- To fiat 508 wersja trzecia o handlowej nazwie "junak". Był to samochód, który zmotoryzował II Rzeczpospolitą, cieszył się dobrą opinią użytkowników.

Pozostało jeszcze 78% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 6,15 zł miesięcznie.

    już od
    6,15
    /miesiąc

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

naszahistoria.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.