
Budowa katowickiego Spodka na archiwalnych fotografiach
350 ton – ważyła stalowa kopuła Spodka, którą umiejscowiono pod koniec budowy

Budowa katowickiego Spodka na archiwalnych fotografiach
120 – metalowych „szprych” (tak naprawdę to 120 lin nośnych w formie prętowo-cięgnowych kratownic, na których osadzone jest pokrycie dachowe} znajduje się w kopule na dachu Spodka. Budowę można porównać do koła rowerowego. Kopuła, która jest piastą koła, i na obwodzie, na antresoli, olbrzymi betonowy pierścień, który to wszystko spina.

Budowa katowickiego Spodka na archiwalnych fotografiach
126 metrów – to wielkość przykrycia dachu
43 metry – wielkość Panteonu
67 metrów – szerokości ma żelbetowa struktura kopuły

Budowa katowickiego Spodka na archiwalnych fotografiach
6 – miesięcy od otwarcia Spodek trzeba było zamknąć i...dokończyć budowę. Bo władze PRL ustalili dzień otwarcia na 1 maja 1971 roku i basta. A rzeczywistość była taka, że obiekt nie był jeszcze gotowy. - Od końca lipca do grudnia tegoż roku monterzy wrócili na budowę, żeby zainstalować sieć rurek do mrożenia płyty lodowiska oraz strefy magazynowe w centralnej części hali głównej na obszarze tzw. zapadni. Prace te nie pozwalały na organizację jakiejkolwiek imprezy, jednocześnie miały zagwarantować podwyższenie standardów wielofunkcyjnego obiektu – czytamy w historycznym opracowaniu o Spodku.