1 z 5
Przewijaj galerię w dół
Dzięki samonośnemu nadwoziu Renault Juvaquatre ważył tylko...

Dzięki samonośnemu nadwoziu Renault Juvaquatre ważył tylko około 750 kg, więc silnik o mocy 23 KM wystarczał, by rozpędzić auto do prędkości powyżej 100 km/godz.

2 z 5
Opel Olympia miał premierę w roku 1935. Jego nadwozie w...

Opel Olympia miał premierę w roku 1935. Jego nadwozie w oczywisty sposób zainspirowało Francuzów, ale… w 1938 projektanci Opla skopiowali z kolei kilka pomysłów stylistycznych Juvaquatre, modernizując Olympię

3 z 5
Renault Juvaquatre w wersji Commerciale to pierwowzór...

Renault Juvaquatre w wersji Commerciale to pierwowzór samochodów dostawczych, bez których trudno dziś wyobrazić sobie funkcjonowanie miast

4 z 5
I jeszcze jeden prekursor: w 1948 r. na bazie Juvaquatre...

I jeszcze jeden prekursor: w 1948 r. na bazie Juvaquatre zbudowano kilka taksówek z przestronnym, jednobryłowym nadwoziem

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Mobilne skrzynie IPN, które zabiorą nas w historyczną (i gamingową) podróż

Mobilne skrzynie IPN, które zabiorą nas w historyczną (i gamingową) podróż

Architektoniczny majstersztyk PRL-u w Zawierciu. Tam pracowało 3,2 tys. osób. WIDEO

Architektoniczny majstersztyk PRL-u w Zawierciu. Tam pracowało 3,2 tys. osób. WIDEO

Popularny ośrodek wypoczynkowy sto lat temu. Poznajecie?

Popularny ośrodek wypoczynkowy sto lat temu. Poznajecie?

Zobacz również

Cieszyn w dwudziestoleciu międzywojennym. Tak kiedyś wyglądało graniczne miasto

Cieszyn w dwudziestoleciu międzywojennym. Tak kiedyś wyglądało graniczne miasto

Architektoniczny majstersztyk PRL-u w Zawierciu. Tam pracowało 3,2 tys. osób. WIDEO

Architektoniczny majstersztyk PRL-u w Zawierciu. Tam pracowało 3,2 tys. osób. WIDEO