Licencję na produkcję pierwszego polskiego samochodu osobowego podpisano w styczniu 1950 r. Umowa z sowiecką fabryką Gaz zakładała produkcję samochodu Pabieda, któremu w Polsce nadano nazwę FSO M-20 Warszawa.
Pierwsza Warszawa zjechała z linii montażowej 6 listopada 1951 roku o godzinie 14.00. Początkowo auta składane były w całości z podzespołów dostarczonych przez Związek Radziecki. Dopiero w 1956 r. Warszawa stała się samochodem wyprodukowanym w całości w Polsce.
Docelowo Fabryka Samochodów Osobowych miała produkować 25 tysięcy egzemplarzy rocznie, lecz nigdy nie osiągnięto takiej liczby. Najwięcej Warszaw wyprodukowano w 1968 r. i było ich 17 780.
Pierwszy model Warszawy - M-20 posiadał:
- nadwozie samonośne
- czworo drzwi
- klasyczny układ napędowy
- 4-cylindrowy, dolnozaworowy silnik benzynowy
- pojemność 2,12 litra
- moc nominalną 50 KM
- 3-biegową manualną skrzynię biegów