Mobilne skrzynie, które zabiorą nas w historyczną (i gamingową) podróż. Akcja IPN i Brzostek Top Team

Mobilne skrzynie, które zabiorą nas w historyczną (i gamingową) podróż. Akcja IPN i Brzostek Top Team
Mobilne skrzynie, które zabiorą nas w historyczną (i gamingową) podróż. Akcja IPN i Brzostek Top Team IPN
Prezentacja mobilnych skrzyń z edukacją historyczną miało miejsce przy ulicy Elektryków 1 w Gdańsku w sobotę, 16 marca. To nietypowa akcja i projekt przygotowany przez Biuro Nowych Technologii IPN. Wydarzenie miało miejsce w klubie bokserskim Brzostek Top Team, gdzie można było sprawdzić, czym są te zagadkowe skrzynie.

Mobline skrzynie z historią. O co chodzi?

W sobotę w siedzibie klubu Brzostek Top Team zebrano się, aby zaprezentować najnowsze dzieło Biura Nowych Technologii IPN. To mobilne skrzynie z edukacją historyczną, czyli interaktywny sposób na to, aby zarazić pasją do historii.

W wydarzeniu udział wzięli dyrektor Biura Nowych Technologii IPN Magdalena Hajduk, dyrektor Biura Kadr IPN Mateusz Kotecki, dyrektor oddziału IPN w Gdańsku dr Marek Szymaniak oraz wybitny pięściarz Mateusz Masternak.

ZOBACZ TAKŻE: Plaża w Ustce wciąga jak bagno. Spacery brzegiem morza w czasie refulacji kończą się źle. Przekonały się o tym dwie turystki

- Chciałbym, żebyśmy poprzez nowe technologie zdali sobie sprawę, że przeszłość jest również ważna dla współczesności i naszej przyszłości. Mówię tutaj o sprawach związanymi z tymi momentami naszej historii, które są ważne dla budowania naszej tożsamości - mówił dr Marek Szymaniak.

W trakcie prezentacji mówili również dyrektor Mateusz Kotecki oraz Mateusz Masternak. Ten drugi podkreślał wagę historii i pamięci o bohaterach polskiej historii. Wybitny pięściarz posłużył się przykładem swojego dziadka, który przeżył dwie wojny światowe.

ZOBACZ TAKŻE: Dzień Jedności Kaszubów 2024 w Kolbudach. Sprawdź, co będzie się działo podczas Święta Kaszubów | Program

Zgromadzeni goście mogli skorzystać z mobilnych skrzyń z immersyjną edukacją historyczną gdzie czekały na nich następujące projekty:

  • "Gra Szyfrów" – pierwszy projekt gamingowy IPN. Akcja gry nawiązuje do wojny polsko-bolszewickiej, gracze mają szansę z bliska przyjrzeć się działaniom m.in. Jana Kowalewskiego. Projekt dostępny jest na PC i VR.
  • "Lotnicy" – najnowszy projekt gamingowy IPN. Akcja gry przybliża losy polskich lotników z czasów II wojny światowej. Gracze mają okazję poznać sylwetki Jana Zumbacha, Jadwigi Piłsudskiej, Anny Leski i innych. Projekt dostępny jest na PC i VR.
  • "WARSAW RISING – miasto bohaterów" – gra komputerowa, w trakcie której uczestnik wciela się w rolę dowódcy oddziału biorącego udział w Powstaniu Warszawskim.
  • "Świadectwo poMOCY" – immersyjna etiuda filmowa przygotowana w technologii wirtualnej rzeczywistości przedstawiająca losy błogosławionej rodziny Ulmów z Markowej brutalnie zamordowanej przez Niemców 24 marca 1944 roku za ukrywanie Żydów.
  • "Szybowcowa ‘87" – immersyjne doświadczenie przygotowane w technologii wirtualnej rzeczywistości, dzięki któremu użytkownik przenosi się do lat 80. XX wieku, gdzie w tajnej drukarni Solidarności Walczącej umieszczonej w jednym z wrocławskich mieszkań ma szansę zapoznać się z działalnością konspiracyjną.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najważniejsze wiadomości z kraju i ze świata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszahistoria.pl Nasza Historia