Żuk wyjeżdża na polskie drogi

Żuk na ulicach Wrocławia, 1968 rok Fot. NAC, 40-G-132-15 Żuk na ulicach Wrocławia, 1968 rok

1 maja 1958 roku zorganizowana została rezentacja samochodu dostawczego FSC Żuk. Jego produkcję zakończono dopiero po czterech dekadach

W roku 1956 w lubelskiej Fabryce Samochodów Ciężarowych rozpoczęto prace nad nowym modelem, który miał zapełnić lukę w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Projektem kierował początkowo inż. Roman Skwarek, a następnie inż. Stanisław Tański.

W krótkim czasie opracowano projekt samochodu dostawczego, w pracy posłużono się podzespołami samochodu osobowego Warszawa M-20. Prototyp został ukończony w roku 1957 i otrzymał nazwę Żuk A 03.

Oficjalna prezentacja miała miejsce na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1958 roku. W tym samym roku powstała seria próbna 50 pojazdów, a już rok później samochód trafił do produkcji seryjnej.

Do napędu użyto znanego z Warszawy M-20 dolnozaworowego silnika rzędowe M-20]. Była to czterocylindrowa konstrukcja o pojemności 2120 cm sześciennych i mocy maksymalnej 50 KM.

Pozostało jeszcze 68% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 6,15 zł miesięcznie.

    już od
    6,15
    /miesiąc

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

naszahistoria.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.